luni, 14 decembrie 2015

Dau regatul meu pentru o capră, numai ca Aradul să nu fie capitală culturală europeană!


Orașele patriei se dau de-a berbeleacul, de ani buni, să devină capitale culturale europene. Să fie fruntea Europei. Foarte bine! Cred că românii s-au săturat de căpșuni. Personal nu mai am ochi să le văd. Nici fripte, nici fierte, nici piure, nici ciorbă… Mai bine halesc o pară mălăiață.  Să le mai culeagă cineva când or crește prin pomi. Ca atare… normal că aș fi vrut să locuiesc și eu într-o Capitală Europeană a Culturii. În 2021 dacă nu se putea mai devreme. Că doar n-oi fi vrând să locuiesc în boscheți. Dar… Aradul a pierdut. S-au calificat la penaltiuri - nu știu dacă cu sau fără arbitrii mituiți - Bucureștiul, Clujul, Baia Mare și Timișoara. O să-și dea ele mai departe coate în freză. Să fie sănătoși și să urle Bogdaproste de fericire până răgușesc. Din partea mea… roșu în gât și numai bine! Să ajungă metropole precum Tokio toate semifinalistele. Ce nu pricep eu este de unde vine fericirea cu care au sărit în sus trei metri, de parcă cineva le-a înfipt furculița lui bunicu în fund, cei care-l iubesc pe Gheorghe Falcă precum precum claustrofobul iubește liftul blocat la etajul 122. Bine… accept că un primar poate să fie alegătorului simpatic sau antipatic. Mă gândesc însă câtă pasiune trebuie să mistuie stomacul ălora care au preferat să piardă Aradul, numai ca să-l vadă eșuând pe Falcă. Bă… - și-au zis ei - dacă îi iasă dușmanului pasența cu capitala europeană, mai vedem alt primar când ne afundă Scaraoțchi în cazanul cu smoală. Asta da antipatie! De la care faci urât. Urât de tot. În izmene și aiurea. Nu-i o antipatie provenită de prin aria lui să moară capra vecinului. Și nici de pe la să moară vecinul ca să șutim capra. Ține efectiv de să-mi moară toate orătăniile mele, cu tot cu herghelia de cai, boi, porci și alte vite nevinovate, să-mi crape intestinele de foame și să-mi sparg cauciucurile de pe tălpile bocancilor prin gropile de prin asfalturile Aradului, numai să-i moară capra lui Gheorghe Falcă! Să avem și noi o mare bucurie… O abordare interesantă. C-am așa văd eu lucrurile. Cert este că-i admir pentru ranchiuna din esofag. Oricât mi-ar fi fost de antipatic un primar, n-aș fi putut să mă bucur pentru că mi s-au rupt pantalonii în părțile dorsale, iar primarul trebuie să-mi de-a gratis ac și ață. Trebuie să învăț de la ei. Să fiu mai pătimaș. Să pot zice și eu dă-o încolo de capitală culturală europeană, de milioane de euro și alte beneficii, important este că s-a împiedicat Falcă. Și dacă mă lovește TIR-ul holbându-mă la el cum șchioapătă, eu tot fericit sunt!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu