vineri, 22 ianuarie 2016

Fierbe cazanul social în Basarabia…





… şi nu pot să dau pronosticuri. Ce se prepară acolo?!? Zeamă de burtă rusească, cu şireturi şi sos de votcă, ori supă de pe români? Tocană cu de toate este exclus… Din fotoliul meu din vestul ţării se pare că basarabenii şi ruşii nu prea mai pot fierbe împreună. Iese o ciulama amară ca pelinul, nedigerabilă. Aşa se întâmplă când sunt ingrediente antinomice. Parcă ai fierbe lemnul cu tăieţei şi are zeama un gust de parcă ai mânca slănina cu dulceaţă, toartă de tărâţe, peste care se mai bagă şi un ardei iute. În fund. Care să te facă să fugi după donator, în speranţa că-l prinzi şi-i crapi capul. Dacă vorbim de focuri metaforice este foarte important şi în cazul ăsta să ştim cine este fochistul…  Din păcate nu prea cred că-i de pe malurile Dâmboviţei. În istorie nu ne-am priceput la focuri. Ne-au ars alţii. Noi am ştiut eventual cu ce cremă să ne dăm pe piele, ca să mascăm arsura, să zică lumea că-i tatuaj de yakuza. Dar cu focurile am stat prost. Aaaaa! Ne-a ieşit treaba cu focul doar dacă ne-am fiert şi ars pe noi înşine. Adică am făcut ciorbă de noi, nu de mazăre sau de goange. Mai pe româneşte… mă mănânc pe mine însumi. Un fel de autocanibalism. Autofagie! Şi desigur din bucate s-au înfruptat alţii. Nici basarabenii nu pot fi din alt aluat. Şi pe ei i-a preparat tot mioriţa. Nu vulturul bicefal, pentru mulţi (inclusiv subsemnatul) nimic altceva decât o cioară borâtă. Care se pricepe de minune la focuri. Fără să-şi ardă penele niciodată. În altă ordine de idei, să înţeleg şi eu mai bine ce-i cu focurile din Basarabia, m-am holbat deunăzi la Antena 3, la Tinerii Moldovei, şi de atunci tot îmi răsucesc creerii să aflu cine are nevoie de ei cu adevărat. Caut, caut, caut… Să le găsesc la ăştia micii un loc sub soare. Un organism, un minister, un mentor spiritual, un guru… un jupân… În fond cine are nevoie de ei? Asta-i întrebarea… Mă gândeam că ar avea nevoie nepotul KGB-ului, adică taman FSB-ul! Are logică. Ce s-ar face mulţi kaghebişti fără Tinerii Moldovei!? Ar rămâne fără locuri de muncă. Parcă-i aud zicând cu lacrimi în ochi: Salut spionaj şi identificări cu James Bond! Bine te-am găsit creştere a animalelor şi tencuit cu ziua! Nu merită ei aşa ceva. Să ajungă din ditamai posturile şi balşoi statutul social, la prăşit, arat şi crescut găini pentru valorificat în piaţă… pe frig, pe caniculă şi alte grozăvii… Pe cine ar mai asculta când vorbesc la telefoane dacă nu ar exista tinerii ăştia? Cui ar face dosare? Căror jurnalişti le-ar mai dicta articole? Clar KGB-ul are nevoie de ei. Rămân prea mulţi şomeri la Moscova. Nu şi-ar motiva existenţa. Hmmm… uite un susţinător al junilor basarabeni. Dar şi Putin are nevoie de ei. Dacă-i ia pe ruşi foamea de după mahmureală, automat aruncă vina pe duşmanii dintre Prut şi Nistru. Parcă-l aud: Ăştia micii românofoni sunt de vină! Au mâncat tot… Tot! Ca viermii de mătase. Nu au lăsat nimic. Cred că şi politicienii din Bucureşti au nevoie de ei. La alegeri! O mai dă la campanile şi cu fraţii de peste Prut, cu România Mare şi cu Cuza pentru niscaiva voturi. În rest se odihnesc. Adevărul este că nu prea le sunt utili Tinerii Moldovei. Câteodată! Acel câteodată în care le stau şi ăştia pe cap precum  păduchii pe chelie. Îi deranjează cu agitaţiile lor. Pauza dintre “din patru în patru ani” ar fi ideal să stea ascunşi după singurul fir de păr de pe creştetul capului politicii româneşti. Dar… important este că sunt totuşi şi ei utili când este nevoie de ei. Cred că şi Plahotniuc are nevoie de ei. Ce naiba… Omul nu-i aşa idiot precum pare în poze. Este inginer alimentar. A absolvit Tehnologia Industriei Alimentare la Moscova!!! Ăsta micu’ de respiră greu… i-a păpat pe toţi. Şi îi mai papă cu tot cu Prut şi Nistru. Acolo-s numai peştişori, iar el este cogeamite rechinu’. Se pricepe grozav la fierturi. Poate o fi taman fochistul principal! Oricum este cel puţin printre fochiştii de primă mână din Basarabia acestor momente. Are nevoie clară de orice lemn de foc, de orice poate să fiarbă. Chiar dacă îi stă în gât, precum un os de peşte. În cazanul social nu mai contează. Important este cine are după polonicul în mână. Plahotniuc, ţucă-l unchiu pe el de nenorocit cu gura spartă ce-mi este, are nevoile lui. Nu doar cele de după carnea fără zeamă mâncată cu două guri şi patru mâini. Ci şi nevoi politice, economice… Are nevoie de junii ăştia idealişti. Chiar dacă-l iubesc junii ca pe pantofii cu două numere mai mici cu care dansezi la nuntă toată noaptea. De politicienii din Republică nu mai vorbesc. Nu pot. Sunt incapabil. La acest capitol mă pierd într-o nebuloasă. La cât rahat mănâncă ăştia fiert şi nefiert, efectiv pierd nuanţele. Politicianul din Moldova ori este hoţ, ori este Iudă. Şi atunci… hoţul te fură, Iuda te vinde. Sau afli că în Republică hoţul la furat pe Iuda, Iuda la vândut pe hoţ, astfel că Iuda a devenit prohoţ, iar furăciosul proIudă… eventual auzi că hoţul a vrut să-l fure pe Iuda, dar s-a trădat singur, după ce Iuda a furat tradarea hoţului vândut de propria-i jefuire, amândoi furând tradarea vinderii hoţiei, aşa că prohoţii îşi dau mâna cu provânduţii… prohotniuci sau plahotniuci…  iar hoţul l-a furat pe hoţ şi Iuda s-a vândut pe sine hoţului... Ufffff!!! Mă doare capu’ dacă mai analizez prea mult politica din Moldova. O las baltă. Important este însă că toată lumea are nevoie de Tinerii Moldovei. Sunt populari. Iubiţi şi indispensabili. Continuaţi fraţilor! Ţara are nevoie de voi. Nu mă întrebaţi însă care ţară.  Habar nu am. Încă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu