luni, 8 februarie 2016

Cer expulzarea profesorului de la Colegiul Naţional de Informatică "Tudor Vianu"!



Nu sunt pasăre. Aşa că stau prost la capitolul pene. Fiind ca atare în pană de subiecte, mi s-a sugerat de către grupul imens de cititori şi admiratori, alcătuit din mai mult de cinci persoane, să scriu despre profesorul Severius Moldoveanu. Am căutat prin presă şi uite ce am găsit despre subiect: Cazul profesorului de matematica de la Colegiul National de Informatica "Tudor Vianu" din Capitală, acuzat ca ar fi pus un elev să se târască în genunchi pentru o nota mai mare, a generat zeci de comentarii, atât pe reţelele de socializare cât si pe site-urile de ştiri. Părinţi şi elevi resping vreun presupus abuz comis de profesorul Severius Moldoveanu şi spun ca întreg incidentul a fost de fapt "o glumă" între elevi. Şi foştii elevi ai profesorului de matematică spun ca acesta a fost mereu popular în rândul elevilor, având un stil "jovial" sau "neconvenţional", ei apreciind de asemenea că întâmplarea a fost mai degrabă o ironie sau o glumă. Amintim că un profesor de istorie de la altă şcoală a relatat joi, pe Facebook, cum şi-a umilit elevii un profesor de matematică de la Colegiul Vianu, invitându-i să se târască în genunchi dacă vor un punct în plus la notă. Din Academia Caţavencu (la care am scris vreo trei articole pană m-au dat afară în virtutea faptului că s-au prins că sunt un incapabil) aflu altele. Dintr-un articol semnat taman de Spartakus. Ia auzi ce vice omul nostru despre caz: doamna reclamantă Luminița Macsim este directoare la o celebră instituție de învățământ particulară din Pipera, unde taxa de școlarizare este de doar 650 de euroi. Pe lună, nu pe Marte, adică vreo 6500 de euroi pe tot anul școlar. Mai mult, că domnul reclamant, profesorul Marcel Bartic, predă și dânsul, vai, ce coincidență, tot la renumita școală din Pipera. Care are, ca și liceul Vianu, clase gimnaziale. Și de ce să se ducă școlerii ai căror părinți au ceva cheag, la Vianu, când pot să meargă la Pipera, ce, banii lor nu-s buni pentru particulară? Dar cum să-i faci pe părinți să nu se mai îndrepte ca oile spre Vianu, care-i liceu cu faimă? Păi e simplu: faci din țânțar armăsar și creezi un caz din ăsta scandalos, cu profesorul criminal, care-și batjocorește învățăceii. Dacă ar fi avut curiozitatea să vorbească și cu ”penitentul” elev, ziariștii ar fi avut marea surpriză să afle că nu l-a pus profesorul să meargă în genunchi, ci, fiindcă lipsise de la școală câteva zile și nu știa despre ce era vorba în propoziție, colegii au vrut să-i facă o glumă și i-au zis că, dacă merge în genunchi până la catedră, o să ia o notă mai mare. Ceea ce  băiatul a și făcut, iar proful, trezindu-se cu el pe cap, a rămas şocat şi l-a trimis înapoi în bancă, spunându-i că așa ceva nu se face. Că așa au stat lucrurile o dovedesc chiar mărturia lui și a altor colegi, făcute, aseară pe Facebook. Frate Spartakus... nu sunt de acord! Nu vreau şi nu pot. Să fie clar. Ţii cu el. Cu Severius… Sunteţi de gintă traco-latină. Eu ţin cu Bartic. Cu burtă  sau fără de burtă, Burtic ăsta mi-e simpatic. Şi eu predau istorie ca şi el. Păi dă-l încolo de nenorocit de Severius nu putea şi el să ţină nişte ore, precum mandea sau Bartic-Burtic ăsta? Eu (şi probabil şi confratele meu) când ţin ore dorm toţi elevii. Le vorbesc... le vorbesc... le vorbesc... cu o voce moaaaaaaaaleeeeeeee…. de abia mai stau junii pe şezuturi. Mai pică câte unu jos de somn, se ridică speriat, bâlbâie nişte scuze şi trosneşte în continuare nişte sforăieli soră cu moartea. No şi ce! Care-i problema? Măcar se odihnesc. Pot învăţa şi la meditaţii. Oricum suntem mai buni ca împăratul roman Nero. La concertele acestuia, când îl apuca cântatul la liră şi poeziile, cronicarii zic că participanţii aduşi cu forţa la spectacol se aruncau de pe Colossem. Să scape de coşmar. Ciudat. De plictiseală, preferau moartea decât lira lui Nero. Minciuni sau nu… nu ştiu… Cert este că la mine la oră nu are nimeni coşmaruri, visurile fiind frumoase, optimiste… Una peste alta încă nu s-a aruncat nimeni pe geam de la oră. Bine... dacă ar face-o şi-ar scrântii cel mult un picior... Maxim două! Diferenţa de nivel este de circa un metru. În sfârşit...  revin la Severius Antipaticus ăsta. El trebuia să fie în rândul lumii. Nişte ore balcâze şi lălâi… şi era OM CA LUMEA! Cum trebuie să fie. Ca şi mine. Ia auzi! Îi trebuie popularitate dubiosului... Apreciere de la elevi... N-am mai putut să dorm, de venin la burtă, vreo trei nopţi. Invidia mi-a provocat criză de fiere. Pe mine nu mă iubeşte nici măcar femeia de serviciu, iar pentru ăsta ies elevii în stradă. Cred că, cu excepţia ciudaţilor şi a straniilor,  colegii de breaslă sunt de acord cu mine. Păi ce-i asta? Profesorul lu peşte. Să nu facă glume proaste. Iar elevii să stea docili în banca lor. Ţara ne vrea legume. Eu sunt de mult. Ei de ce nu vor să fie la fel?!? Profesorul vinovat de această adevărată crimă la adresa moralei didactice cred că trebuie pedepsit exemplar. Vrea să fie jovial şi neconvenţional, să plece! În Sudan sau Canada îmi este totuna. Să scap de el. Dacă ăştia micii au şi de la mine pretenţia să fiu la fel? Ce mă fac?!? Este un exemplu prost. Ca să mă parafrazez cred că ar trebui condamnat la moarte, după care spânzuratului să i se interzică accesul în ţara noastră toată viaţa. Cei ca el nu au ce căuta în sistem. Nu contează câţi îl susţin. Ce dacă-s mulţi... Sunt elevi. Au dreptul doar să facă reclamaţii pentru a fi băgaţi în seamă. Să zică şi ei povestea cu genunchii şi cu târâşul. Nu cu susţinerea antipaticului. Auzi! Veselie la glume proaste... Păi ce am făcut eu vreodată glume tâmpe? Trebuie să-şi bage minţile în cap şi elevii ăştia. Dacă nu daţi-i pe mâna mea. În câteva ore le adorm orice urmă de răzvrătire. La propriu...

2 comentarii:

  1. Dom' profesor, ai grija! Ramai in continuare pe post de Rudotel la clasa, ca uite ce se intampla daca dai nas copiilor si indraznesti sa mai si glumesti cu ei! Si-o iau in cap si apoi indraznesc si ei sa glumeasca si nu se cade! Masa de manevra din tara noastra, nu trebuie desteptata! Daca-mi aduc aminte, cele mai chinuitoare partide de motaiala le aveam la orele de istorie din generala. Povestea tovarasa profesoara asa de frumos!!! Am iubit-o si respectat-o sincer!
    In alta ordine de idei, apropos de intamplarea din Vianu, presupunand ca ar fi adevarata varianta profului tradator si turnator, imi povesteste fiu-meu, elev in clasa a Xa la un liceu de arta, razand cu gura pana la urechi, de un cretin pe care il au in clasa, care lipseste de la ore, se imbraca in uniforma de militar rus, sau in legionar, cu insemne (nu prea au ce sa-i faca, se pare ca e pilos, o fi tac-su ceva!), nu-si face nicio tema, ca, la un sfarsit de semestru, una din cele mai indragite doamne (de catre elevi), i-a zis in gluma, tampitului, ca ar trebui sa-l puna sa stea intr-un picior sa citeasca lectia, la cate belele i-a facut si ea, totusi, il trece la materia ei! Ăsta, nici una, nici doua, tot glumind, se aseaza intr-un picior, cu mainile intinse lateral, incepe si-si spune lectia, asumandu-si (rasu- plansu) penitenta!
    Partea proasta a fost ca a batut d-l director la usa si a si intrat si doamna care incremenise putea sa o pateasca la fel ca d-l din Vianu, daca baiatul nu-si dregea pozitia imediat! Deci, fereasca Dumnezeu sa fii la locul nepotrivit, in momentul nepotrivit! Sau, "fereste-ma, Doamne, de colegii buni, ca de cei rai ma apar singur!" in cazul profului de la Vianu

    RăspundețiȘtergere
  2. Doina draga... nici eu nu o puteam zice mai bine! Adevarul este ca mi-au lipsit interventiile tale.

    RăspundețiȘtergere