sâmbătă, 20 februarie 2016

Istoria este ciuma democraţiei şi nu are ce căuta în şcoli

         Se pune ţara la cale! Ministerul schimbă schimbarea schimbării revizuite. Se modifică tot. Învăţământul se reinventează. Precum coada la pară. Taman de la para cea mălăiaţă, ce pică în capul lui nătăfleaţă. Nu ştiu alţii cum sunt... dar eu mă bucur când se schimbă miniştri. Toţi vor să schimbe tot şi toate. Au în cap numai revizuiri. Reforme! Vor să-l surclaseze pe Cuza. Reforma agrară a domnitorului nici nu se compară cu ce au ăştia prin capetele rănite de para buclucaşă. Stricate ireversibil, precum pendulele! Mie imi plac revizuirile. Sunt amuzante. Lozincile nu mai vorbesc! Auzi câteva: să revigorăm învăţământul tăbărât şi obosit... să creeem genii la xerox, ca să ne fie dor de câte unul cu premiul II... să desfinţăm şcolile profesionale că sunt antipatice... ba să le facem la loc şi să desfiinţăm liceele pentru că şi au am ajuns ministru fără liceu... să punem catedrele pe tavan... să cumpărăm ligheane cu apă rece pentru picioarele elevilor... este nevoie de WC cu telecomandă ca nu cumva să se înece vreunul... şi câte şi mai câte bazaconii.  Comisiile muncesc de zor. Cu spor. Din dragoste pentru tartorele reformist al învăţământului. Nu te pui dom'le... Grupuri de lucru! Nu terchea-berchea în tramvai. Mai nou s-a pus gând rău planului cadru. O serie de materii, printre care şi istoria, au sfeclit-o. În loc de istorie s-a propus un fel de Cultură pentru o societate democratică deschisă şi tolerantă. Mamăăăăăăăăăăă... Interdisciplinaritate, multiculturalism, toleranţă, spirit transfrontalier.... Numai chestii tari. Se merită să mă fi născut numai ca să aud aşa concepte.

         Ce atâta istorie... Doar bătaie şi bătălii! Alde Vlad Ţepeş nu a fost prea democrat. Minţile luminate de la minister s-au prins. Nu poate fi un bun exemplu. Cum să îţi placă sirienii şi homosexualii dacă ştii faptele lui Mircea cel Bătrân? Istoricul Petronel Zaharia a cam dat cu piatra în comisii zicând: Rezultatul grupului de lucru a venit către universități și licee în două etape. Prima etapă - puțin înainte de sărbători, când ni s-au dat trei variante de plan cadru şi ultima variantă, acum câteva zile, care – aș parafraza pe primul istoric al românilor, Miron Costin - se sparie gândul. Nu-mi puteam închipui acum 25 de ani că, după o generaţie, istoria e în pericol de a fi eliminată din programa-cadru a orelor de gimnaziu. Evident Petronel este şi cam sperios. Nici Miron Costin nu era perfect. Auzi la el: se sparie gândul!

         Dar de ce să te sperii?!? Ce atâta istorie? Numai exemple proaste pentru elevi găseşti în ea. Acuma când trebuie să vorbim despre multiculturalism şi toleranţă. Gata! Fără istorie în şcoli. Să nu mai aud de Miron Costin. Şi cum adică să nu îţi inchipui asta cu istoria alungată din planul cadru? Nu ai imaginaţie. Eu m-am gândit de mult la asta. Păi nu vezi dom'le unde trăieşti?!? Era o chestie firească. Normală! Grupurile de lucru, lucră! Sunt specialişti serioşi. Când se pun pe treabă... rad totul! Nu mai rămâne nimic. Să te vedem domnu' Zaharia verde de invidie când vor înlocui limba română cu chineza. Buuuuuuuuuuun... Un alt nemulţumit este şi Marius Nicoli, profesor de informatică în Craiova. Nu-i convine eventuala comasare a matematicii cu informatica: Consider că elevii stau prea mult pe calculator, părinții le aduc prea devreme la dispoziție tablete și diverse dispozitive media. Eu aş considera că e bine să fie ore de educaţie fizică luate în serios. Asta-i culmea! În loc să vorbească de binefacerile cipsurilor, profu' cârcotaş o dă cu sportul. Cu transpiraţia! Crezi profesore că junii săracii, după ore de stat pe tabletă şi zile de calculator, mai au ei chef de sport? Te bagi peste alţii, în loc să tragi toarta înspre tine. În loc să te gândeşti la buzunarul din subordine, pe tine te doare de ceilalţii. Cred că nu-i de pe aici omul nostru. O fi de pe altă planetă.

           Al treilea nemulţumit este Daniel David, profesor de psihologie clinică și psihoterapie la Universitatea Babeș-Bolyai. Clujeanul se dă mare: Paradigma în care lucrăm este una depăşită sub aspectul stilului de predare. (...) nu cred că o paradigmă educaţională poate fi schimbată de cei care s-au format și gândesc în acea paradigmă. Cu paradigmele astea nu-s de acord. Nu mi-au placut niciodată paradigmele. Paradigmele şi cartofii. Adică cum? Dacă omul este format în perioada bolşevică tot sovietic rămâne? Şi atunci noi suntem comunişti şi acum? Păi de ce nu spuneţi aşa cu voce tare!? Să ştiu şi eu. Mă credeam democrat. Aud că-s relicvă comunistă. Nu-mi pică bine. Da' nici nu mor din asta! Sau cel puţin nu mor până nu prind reforma cu numărul 746 din învăţământul românesc. Deci maxim patru ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu