duminică, 2 octombrie 2016

Ca să trăiești trebuie să te îngropi în hârtii și dosare




           Azi nu mai contează ce faci prin școlile și instituțiile statului. Poți să stai, cu degetul de la piciorul stâng în nas și cu capul între urechi, trei luni. Dacă și numai dacă ai hârtii. Tone de hârtii. Și măcar vreo 386 metri cubi de dosare. Dacă te îngropi în hârtie, nu te-ngroapă nimeni. Te învelești în ele precum mumia egipteană. Devii imun. Și invizibil. Și perfect. Pentru sistem, pentru dihaniile neobolșevice. Hârtia-ți crește valoarea. Ștampilată-i aur curat. Ștampile peste tot. Așa-i sănătos și bine. Adevăru-i că și hârtia igienică este bine să fie ștampilată. Când îi arde funcționarului de o eliberare, una d-aia fericită, de povestit nepoților, ia să meargă, scrofulos și ciufulit, pe la secretariat și să se bâlbâie umil: Io unu hârtie neștampilată nu folosesc! Cine știe cine se uită-n… Poate scobește pe acolo cu degetu… Cine știe ce găsește!? Poate zice că m-am șters ilegal, la locul de muncă. Deci vă rog să puneți ștampile! Cât mai multe… Așa!!! Dați trei aici… și încă două aici… și pe partea astalaltă că io unu împătur hârtia… dați și o semnătură… CE FRUMOOOOOOS!!! Operă de artă. Să mor dacă trag apa! Ar fi păcat de așa frumusețe de hârtie igienică… BĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂĂ!!! CE INSPIRAȚIE DIVINĂ-MI STRĂBATE SCĂFÂRLIA… Iau hârtia și o bag la dosar. Când o să mă verifice, mă vor felicita pentru calitatea dosarelor și pentru integritate…

         Deci, vrei să dai cu otravă de păduchi? Dosar. Ai pus gând rău muștelor din instituție? Tot dosar. Vrei să freci menta? Dosar care atestă că frecarea de mentă dementă nu dăunează mediului. Înconjurător și înjurător. Vrei să nu-l mai vezi de flori și coroane pe colegul de birou? Cu un dosar se rezolvă. Când colegu a dat colțu, tule-o rapid la șefu cu pâra:
-         - Să trăiți șefule… vai cât sunteți de frumos la 97 de ani…  Am o veste! S-a dus Gicu pe lumea ailaltă. Nu-i chiar așa rău… Și așa zicea că-i plac călătoriile și că vrea să vadă lumea. Lumea aialaltă chiar o fi exotică..
-         - Păi ce amărâtu moare când vrea el? Cum a mierlit-o?
-         - De la blesteme. Mi-a tras un șut în fund cu pantofii ăia ai lui ascuțiți, de Vlad Țepeș, l-am blestemat și s-a împiedicat pe locul limpede…  Știți furca aia a mea cu care am altoit-o pe soacră-mea !? După ce s-a împiedicat, de 37 de ori a căzut în ea. Și de cinșpe ori în târnăcop. Dacă trăia era rău pentru el. Nu mai putea să bea apă în viața lui. L-a ciuruit furca… Era ca o sită ambulantă…
-         - Bă! Are hârtii că nu avea voie să decedeze la muncă? A semnat hârtia cu protecția muncii de pe lângă furcă și târnăcop?A semnat că locul limpede este periculos?
-         - Avem dosar șefule! De câte ori, precum un tată grijuliu nu ne-ați spus: ”Mă haimanale imbecile de voi! Locul limpede este periculos. E de belea! La cât sunteți de prostovani, vă rupeți toți gâtlejurile idioate în 4 zile. Căscați ochii ăia!!! Spurcăciunilor…”
-         - ESTEEEEE!!!... ALILUIA!!! Ați semnat toți. Puteți crăpa! Mdaaaa… Deci mortu-i de vină… S-a sinucis prin deces…                                                                                                       
               Cam așa merg lucrurile. Cu paritate. La cinci minute de muncă ștampilezi cam vreo cinci zile pe DOSARE. Că orice DOS ARE ștampilă. Pui foile una peste altă și faci zgârie nori. Se jură și înjură toți preacuvioșii dinozauri că stârpesc birocrația precum țăranul Gândacii de Colorado din cartofi. Deeeeeh…. Ne resovietizăm. Îmi zice o colegă triumfătoare: Sala! Comparativ cu cerințele de azi, pe vremuri făceam cam o treime din hârțogăraie… Deci te umfli în pene ca o broască degeaba Hmmmm… Deci comuniștii erau terchea-berchea pe lângă obsedații ăștia. Hârtii și hârtiuțe peste tot. Și eu am hârtii. Am și-n urechi, și-n frigider, și-n congelator... în aragaz am dosare… Evident că hârtiuțele trebuie aranjate. Nu le îndeși, așa ca nesimțitu, cu piciorul în congelator, arunci benzină din intestinul subțire peste ele și le dai foc. Fiți sobri. Nu merge așa. Dacă lichidul din intestinul subțire-i inflamabil, trebuie dosar de la pompieri. Altfel ai încurcat-o. Nu topești pomul sau gardu când vrei tu, fără dosar avizat...

        

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu